Algemene voorwaarden

Artikel 1. Definities

   1.1.          Algemene voorwaarden: het geheel van bepalingen als hieronder opgenomen.

  1.2.          Ik, mij(n): de eenmanszaak Marjorieke van Dijk, ingeschreven bij het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 96405643 en gevestigd te Veenendaal. Ik ben Opdrachtnemer bij de overeenkomst. Heb je vragen over deze algemene voorwaarden, kun je deze mailen naar coaching@marjoriekevandijk.nl

  1.3.          Je, jij of jou(w): een natuurlijke persoon of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van zijn beroep en/of bedrijf en met wie ik een overeenkomst sluit of beoog te sluiten.

 1.4.          Overeenkomst: de overeenkomst zoals deze is overeengekomen tussen jou en mij.

  1.5.          Wij, we, ons of onze: jij en ik samen.

 1.6.          Schriftelijk: op papier of digitaal (bijvoorbeeld per e-mail of een Whatsapp-bericht).

  1.7.          Website: www.marjoriekevandijk.nl.

 

Artikel 2. De algemene voorwaarden

Wanneer zijn de algemene voorwaarden van toepassing?

 1.1.          De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten, werkzaamheden, evenementen en diensten die ik verstrek, verleen, organiseer en/of uitvoer.

 1.2.          De algemene voorwaarden zijn ook van toepassing indien ik derden inschakel voor de uitvoering van de overeenkomst, tenzij ik anders bepaal.

 1.3.          Op de overeenkomst zijn uitsluitend deze algemene voorwaarden van toepassing. Indien je ook (algemene) voorwaarden hanteert, worden deze uitdrukkelijk van de hand gewezen (deze zijn dus niet van toepassing).

Kunnen we afwijken van de algemene voorwaarden?

 1.4.          Afwijking van de algemene voorwaarden is alleen mogelijk als wij dit schriftelijk en uitdrukkelijk overeenkomen.

 1.5.          Indien wij afwijken van de algemene voorwaarden, blijven de overige bepalingen uit de algemene voorwaarden gewoon geldig.

Kunnen de algemene voorwaarden worden gewijzigd of aangevuld?

 1.6.          Ik ben bevoegd de algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen en/of aan te vullen. Indien deze wijzigingen en/of aanvullingen invloed hebben op een lopende overeenkomst, stel ik je hiervan op de hoogte. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag ik altijd doorvoeren zonder jou hiervan op de hoogte te stellen.

 1.7.          Wijzigingen gaan direct na aankondiging in, tenzij ik een andere termijn aangeef.

 1.8.          Gewijzigde algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op reeds bestaande aanbiedingen en overeenkomsten. De meest recente versie van de algemene voorwaarden is van toepassing op de overeenkomst.

Wat als één of meerdere bepalingen tegenstrijdig, onduidelijk of onjuist zijn of in rechte onverbindend worden verklaard?

 1.9.          Indien een bepaling uit deze algemene voorwaarden tegenstrijdig is aan een bepaling uit een specifieke overeenkomst, heeft de bepaling uit de specifieke overeenkomst voorrang, tenzij ik uitdrukkelijk anders bepaal.

1.10.          Indien een bepaling uit deze algemene voorwaarden onduidelijk of onjuist is, moet deze bepaling zoveel mogelijk in het licht van de andere algemene voorwaarden worden uitgelegd.

1.11.          Indien een bepaling uit deze algemene voorwaarden in rechte onverbindend wordt verklaard, bijvoorbeeld omdat deze bepaling wordt vernietigd of nietig wordt verklaard, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.

 

Artikel 3. Het aanbod

  3.1.          Het aanbod is vrijblijvend, dat betekent dat ik mijn aanbod nog kan herroepen nadat je het hebt aanvaard.

 3.2.          In het aanbod zijn nog geen eventuele bijkomende kosten opgenomen, zoals kosten voor meerwerk en reis- en parkeerkosten.

 3.3.          Een op maat gemaakt aanbod is in beginsel veertien (14) dagen geldig, tenzij ik iets anders aangeef. Dat betekent dat je binnen deze termijn het aanbod dient te aanvaarden, anders vervalt het aanbod automatisch.

3.4.          Het aanbod is gebaseerd op de door jou verstrekte gegevens en informatie. Indien blijkt dat deze informatie onvolledig of niet correct is, kan dit leiden tot aanpassing van het aanbod en wijziging van de prijs.

 3.5.          Het aanbod geldt niet automatisch voor vervolgopdrachten of nieuwe opdrachten, tenzij ik dit uitdrukkelijk aangeef.

3.6.          Het aanbod is persoonsgebonden, dit betekent dat het aanbod alleen voor jou geldt en dat derden hier geen rechten aan kunnen ontlenen.

3.7.          Ik ben niet gebonden aan een aanbod indien je begrijpt of in alle redelijkheid kan begrijpen dat het aanbod berust op een kennelijke misslag, bijvoorbeeld een typefout, rekenfout, vergissing en/of verschrijving.

 

Artikel 4. Totstandkoming van de overeenkomst

 4.1.          De overeenkomst komt tot stand op het moment dat:

                                      4.1.1.          je mijn aanbod aanvaardt en ik dit als zodanig schriftelijk (per e-mail) aan jou bevestig; of

                                      4.1.2.          je direct een product of dienst bestelt en betaalt; of

                                      4.1.3.          ik uit jouw handelingen of gedragingen in alle redelijkheid mag afleiden dat je mijn aanbod hebt aanvaard.

4.2.          Met het accepteren van het aanbod ontstaat een betalingsverplichting voor jou.

4.3.          Ik ben gerechtigd een aanbetaling of volledige vooruitbetaling te verlangen. Indien ik dat doe, ben ik gerechtigd mijn werkzaamheden op te schorten tot het moment dat ik de (bij betaling in termijnen: de eerste termijn)betaling in goede orde heb ontvangen, zonder dat ik hierbij schadeplichtig word jegens jou.

4.4.          De overeenkomst kwalificeert als een overeenkomst van opdracht in de zin van artikel 7:400 Burgerlijk Wetboek.

 

Artikel 5.  Uitvoering van de overeenkomst

            Algemeen

  5.1.          Ik voer de overeenkomst altijd uit naar mijn beste inzicht en vermogen. Ik geef alleen nooit garanties over mijn werkzaamheden voor bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, het bereiken van beoogde resultaten en/of doelstellingen. Op mij rust namelijk geen resultaatsverplichting, maar een inspanningsverplichting.

 5.2.          Mijn diensten vervangen nooit medische of psychologische behandelingen. Je blijft altijd zelf verantwoordelijk voor jouw eigen lichamelijk en emotioneel welzijn. Bij klachten van lichamelijke of geestelijke aard blijf je zelf verantwoordelijk om tijdig een arts of andere bevoegde zorgverlener te raadplegen.

 5.3.          Jij bent zelf altijd verantwoordelijk voor alle beslissingen die jij neemt en handelingen die jij uitvoert, ook als jij die beslissingen neemt of handelingen uitvoert naar aanleiding van mijn adviezen of werkzaamheden.

5.4.          Ik ben gerechtigd (een gedeelte) van mijn werkzaamheden door derden te laten verrichten, zonder dat ik hiervoor toestemming nodig heb van jou. De toepasselijkheid van artikelen 7:404 en 7:407 lid 2 Burgerlijk Wetboek is uitgesloten.

 5.5.          De termijnen en deadlines die ik met jou communiceer zijn geen fatale termijnen, maar zijn indicatief van aard. Ik kan niet aansprakelijk worden gesteld voor termijnoverschrijding, en de overeenkomst kan ook niet worden ontbonden als ik termijnen overschrijd.

5.6.          Ik voer mijn werkzaamheden alleen uit ten behoeve van jou. Derden kunnen dus geen rechten ontlenen aan de inhoud van mijn werkzaamheden.

5.7.          Je bent niet gerechtigd jouw rechten en verplichtingen uit de overeenkomst over te dragen aan een derde, tenzij ik hier schriftelijk en uitdrukkelijk toestemming voor verleen.

5.8.          Indien jij een 1:1 sessie binnen 24 uur voor de aanvangstijd afzegt, je niet op komt dagen of je bent meer dan tien (10) minuten te laat, vervalt het recht op de sessie en heb je geen recht op (gedeeltelijke) restitutie of schadevergoeding.

5.9.          Ik ben gerechtigd een sessie te annuleren of te verplaatsen. Indien ik dat doe, word ik niet schadeplichtig jegens jou.

5.10.          Indien coaching via een communicatiekanaal zoals Telegram is inbegrepen, zijn de volgende bepalingen aanvullend van toepassing:

                                   5.10.1.          de coaching is uitsluitend bedoeld voor vragen die direct verband houden met het traject, de opdrachten en belemmeringen die je ervaart;

                                   5.10.2.          ik ben bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur, ik streef ernaar om binnen een redelijke termijn te reageren, maar ik geef geen garantie voor een responstijd.

5.11.          Ik kan bij de uitvoering van mijn diensten gebruik maken van AI en daaraan gerelateerde systemen. De inzet van AI vindt plaats ter ondersteuning en optimalisatie van de dienstverlening. Ik blijf eindverantwoordelijk voor de inhoud en kwaliteit van de door mij geleverde diensten.

               Jouw verplichtingen

5.12.          Je bent verplicht om mij zo spoedig mogelijk, binnen een door ons afgesproken termijn, maar altijd uiterlijk 24 uur voorafgaand aan de Kick-off sessie, te voorzien van alle benodigde documenten, gegevens en andere informatie om de overeenkomst in goede orde uit te kunnen voeren. Ik ben gerechtigd mijn werkzaamheden op te schorten tot het moment dat ik alles van jou heb ontvangen, zonder dat ik hierbij schadeplichtig word jegens jou. Ik ben ook gerechtigd om de overeengekomen deadlines en oplevertermijnen te verschuiven.

5.13.          Je spant je tijdens de duur van de overeenkomst in voor een optimale inzet en draagt zorg voor tijdige en volledige aanlevering van benodigde informatie en input. Snelle en duidelijke communicatie tussen ons is essentieel om de samenwerking soepel te laten verlopen en vertragingen te voorkomen.

5.14.          Je handelt bij het verstrekken van informatie en documenten nooit in strijd met de intellectuele eigendomsrechten van derden. Indien je dat wel doet en ik word hiervoor aansprakelijk gesteld, vrijwaar je mij van alle kosten en aanspraken die voortvloeien uit de inbreuk.

Wijzigen van de overeenkomst en meerwerk

5.15.          Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het nodig is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen, treden wij hierover in overleg en zullen wij de overeenkomst dientengevolge aanpassen.

5.16.          Indien de wijziging en/of aanvulling van de overeenkomst financiële gevolgen heeft voor de overeenkomst, stel ik je hier spoedig van op de hoogte en breng ik de meerkosten in rekening bij jou tegen mijn geldende uurtarief.

5.17.          Ik ben gerechtigd een wijziging en/of aanvulling van de overeenkomst te weigeren, maar ik hou altijd recht op betaling van de reeds oorspronkelijk overeengekomen werkzaamheden. De weigering van een wijziging en/of aanvulling van de overeenkomst door mij is bovendien geen reden om de overeenkomst te beëindigen.

 

Artikel 6.Digitale leeromgeving

Indien jij een dienst aanschaft waarbij toegang tot een digitale leeromgeving is inbegrepen, zijn de volgende specifieke bepalingen aanvullend van toepassing:

 6.1.          Het gebruik van de (inhoud van) digitale leeromgeving is volledig op eigen risico.

6.2.          De inloggegevens voor de digitale leeromgeving dient je strikt vertrouwelijk te houden. Dit betekent onder andere dat je deze inloggegevens niet mag delen of op een andere wijze mag openbaren. Indien je dat toch doet, ben ik gerechtigd je onmiddellijk de toegang te ontzeggen, zonder dat je recht hebt op (gedeeltelijke) terugbetaling.

6.3.          Een account is persoonsgebonden en is niet overdraagbaar.

6.4.          Ik ben gerechtigd de inhoud van de digitale leeromgeving aan te passen, te wijzigen of te verwijderen, zonder dat je recht hebt op (gedeeltelijke) terugbetaling of schadevergoeding.

6.5.          De digitale leeromgeving maakt gebruik van software van derden waar ik geen eigenaar van ben. Hierdoor kan ik er niet voor instaan dat de software altijd (goed) toegankelijk is. Mocht de software tijdelijk of langdurig onbereikbaar zijn (bijvoorbeeld door storing), ben ik hier niet voor aansprakelijk en heb jij ook geen recht op (gedeeltelijke) terugbetaling.

6.6.          Ik ben gerechtigd jou de toegang tot de digitale leeromgeving tijdelijk te ontzeggen dan wel jou geheel te verwijderen, indien gewenst met onmiddellijke ingang, als ik daar naar eigen inzicht een gegronde reden voor heb. Dat kan bijvoorbeeld zijn omdat je overlast veroorzaakt, een termijnbetaling niet (op tijd) betaalt of één of meerdere algemene voorwaarden niet naleeft, zonder dat je recht hebt op (gedeeltelijke) terugbetaling en zonder dat ik schadeplichtig word jegens jou. Indien er door jouw gedragingen schade ontstaat, komt deze schade volledig voor jouw rekening.

6.7.          Jij houdt tot maximaal één (1) maand na beëindiging van een traject toegang tot de digitale leeromgeving, tenzij anders is aangegeven in het aanbod. Na deze periode vervalt het recht op toegang.

6.8.          De (inhoud van de) digitale leeromgeving mag alleen worden gebruikt voor interne zakelijke doeleinden binnen jouw eigen organisatie. Elk ander gebruik, inclusief maar niet beperkt tot openbaarmaking, verspreiding, verkoop, bewerking of vermenigvuldiging is verboden. Bij overtreding van deze bepaling zijn artikelen 12.4, 12.5 en 12.6 van de algemene voorwaarden van overeenkomstige toepassing.

 

Artikel 7.Community

Indien je een dienst aanschaft waarbij toegang tot een community is inbegrepen zijn de volgende specifieke bepalingen aanvullend van toepassing:

  7.1.          Jij dient je bij het gebruik van de community te houden aan de volgende huisregels:

                                      7.1.1.          Gedraagt zich respectvol tegenover anderen.

                                      7.1.2.          Discriminatie, beledigende, kwetsende opmerkingen of ander ongepast gedrag wordt niet getolereerd.

                                      7.1.3.          Er worden geen  intellectuele eigendomsrechten van derden geschonden.

                                      7.1.4.          Je respecteert de privacy en persoonlijke informatie van anderen, zo is het bijvoorbeeld niet toegestaan om zonder toestemming persoonlijke gegevens, plannen, berichten, informatie en ervaringen van anderen te delen of te openbaren buiten de community.

                                      7.1.5.          Er mag geen reclame worden gemaakt en de community mag niet worden gebruikt voor commerciële doeleinden.

                                      7.1.6.          Er mag niet worden gehandeld in strijd met de wet, openbare orde of goede zeden.

                                      7.1.7.          Er mag geen onrust worden gezaaid.

                                      7.1.8.          Er mag geen spam worden verstuurd.

7.2.          Indien je in strijd handelt met deze algemene voorwaarden, waaronder bovengenoemde huisregels, ben ik gerechtigd jou per direct te verwijderen uit de community, zonder dat je recht hebt op schadevergoeding of (gedeeltelijke) terugbetaling. Indien er schade ontstaat door jouw gedragingen, ben je hier volledig zelf voor aansprakelijk.

 

Artikel 8.Evenementen

Indien jij een ticket koopt voor een evenement, zijn de volgende bepalingen aanvullend van toepassing:

 8.1.          Een ticket is niet restitueerbaar. Zodra je een ticket hebt gekocht, kun je de aankoop niet meer annuleren, herroepen of ontbinden.

8.2.          Het is niet toegestaan om tickets door te verkopen of te gebruiken voor winacties, tenzij ik hiervoor  toestemming heb gegeven.

8.3.          Ik ben gerechtigd de locatie, het programma, de datum en/of het tijdstip van een evenement te wijzigen, zonder dat jij recht hebt op schadevergoeding of (gedeeltelijke) restitutie.

8.4.          Ik ben gerechtigd de prijzen van de tickets te wijzigen. Indien je al een ticket hebt gekocht, geldt deze prijswijziging niet voor jou. Jij kunt ook geen rechten ontlenen aan prijswijzigingen.

8.5.          Je kunt alleen deelnemen aan een evenement als je in het bezit bent van een aantoonbaar en geldig toegangsbewijs.

8.6.          Tijdens het evenement volg jij de huisregels op van de locatie waar het evenement wordt georganiseerd. Doe je dat niet, ben ik gerechtigd jou te (laten) verwijderen van het evenement zonder dat je recht hebt op schadevergoeding of restitutie.

8.7.          Discriminerend, beledigend of ander ongepast of hinderlijk gedrag wordt niet getolereerd en kan leiden tot verwijdering van het evenement zonder dat je recht hebt op schadevergoeding of restitutie.

8.8.          Tijdens het evenement maak ik foto’s en video’s voor eigen promotie- en publiciteitsdoeleinden. Indien je hiertegen bezwaar hebt, dien je dit voor de aankoop van jouw ticket aan mij uitdrukkelijk kenbaar te maken.

8.9.          Ik ben gerechtigd de aankoop van een ticket te annuleren, zonder dat ik hiervoor een reden hoef te geven. Indien jij al hebt betaald, stort ik de aankoopprijs van het ticket op het rekeningnummer dat bij mij bekend is.

8.10.          Ik ben gerechtigd een evenement te annuleren, zonder dat ik hiervoor een reden hoef te geven. Indien ik een evenement annuleer, word ik niet schadeplichtig jegens jou. Wel heb je recht op restitutie van het door jou betaalde bedrag.

8.11.          Jij bent aansprakelijk voor alle schade die door jouw toedoen aan de locatie, materialen of eigendommen van derden wordt veroorzaakt. Eventuele kosten voor herstel of vervanging komen volledig voor jouw rekening. Ik ben gerechtigd deze kosten volledig op jou te verhalen.

8.12.          Indien een evenement niet door kan gaan vanwege een overmachtsituatie, bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend epidemieën, overstromingen, oorlogen, stakingen of storingen, kan ik een nieuwe datum plannen voor het evenement en heb je geen recht op schadevergoeding of restitutie. Indien ik geen nieuwe datum plan, heb je recht op restitutie van het door jou betaalde bedrag.

 

Artikel 9. Beëindiging van de overeenkomst

Opzegging en annulering           

 9.1.          De overeenkomst wordt in beginsel aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij wij uitdrukkelijk anders overeenkomen.

9.2.          Indien je een overeenkomst annuleert of tussentijds opzegt, ben je altijd de volledige prijs (100%) verschuldigd. Hiermee wordt uitdrukkelijk afgeweken van artikel 7:408 lid 1 Burgerlijk Wetboek. Jouw betalingsverplichting komt dus niet te vervallen en indien je al een bedrag hebt betaald, wordt dit bedrag niet gerestitueerd.

9.3.          Ik ben gerechtigd de overeenkomst, zowel vooraf als tussentijds, per direct op te zeggen indien ik dat noodzakelijk acht, zonder opgaaf van reden en zonder dat ik enige vorm van schadevergoeding verschuldigd ben aan jou. Ik heb recht op vergoeding van mijn gemaakte kosten en gedane investeringen.

9.4.          Digitale producten zijn niet restitueerbaar. Ook kun je een digitaal product niet annuleren of opzeggen.

9.5.          Opzegging dient te allen tijde schriftelijk (per e-mail) te geschieden.

 

            Opschorting en ontbinding

9.6.          Ik ben gerechtigd mijn werkzaamheden op te schorten en/of de overeenkomst te ontbinden, zonder voorafgaande ingebrekestelling en zonder gerechtelijke tussenkomst, indien:

                                      9.6.1.          je tekortschiet in de nakoming van jouw verplichting(en) op grond van de overeenkomst; en

                                      9.6.2.          je in staat van faillissement wordt verklaard, faillissement aanvraagt, een afkoelingsperiode op grond van de Wet Homologatie Onderhands Akkoord (Whoa) verzoekt, onder curatele of bewind wordt gesteld, (voorlopige) surseance en/of uitstel van betaling aanvraagt, jouw bedrijfsactiviteiten staakt, executoriaal beslag op het vermogen van jouw onderneming wordt gelegd of op een andere manier blijkt dat je niet aan jouw betalingsverplichting voldoet of wanneer ik redelijkerwijs kan verwachten dat je niet aan jouw betalingsverplichting gaat voldoen.

9.7.          Indien de overeenkomst wordt ontbonden, zijn al mijn vorderingen op jou direct opeisbaar.

9.8.          Indien ik overga tot het opschorten van mijn werkzaamheden en/of het ontbinden van de overeenkomst, word ik niet schadeplichtig jegens jou.

9.9.          Indien ik overga tot het opschorten van mijn werkzaamheden en/of het ontbinden van de overeenkomst, ben je nog steeds verplicht het volledig overeengekomen bedrag te betalen en heb je geen recht op terugbetaling van betaalde gelden, ook niet als de overeenkomst nog niet volledig is afgerond.

 

Artikel 10. Tarieven en kosten

10.1.          Mijn tarieven zijn in euro’s (€), exclusief BTW en exclusief eventuele bijkomende kosten, zoals reis- en parkeerkosten.

10.2.          Ik ben gerechtigd mijn reis- en parkeerkosten bij jou in rekening te brengen, bijvoorbeeld wanneer wij een live sessie hebben. Deze kosten worden op basis van nacalculatie bij jou in rekening gebracht. Voor reiskosten hanteer ik een tarief van € 0,23 per gereden kilometer. Parkeerkosten reken ik voor 100 % door.

10.3.          Indien ik meer werk moet verrichten  dan wij oorspronkelijk hebben afgesproken, ben ik gerechtigd deze meerkosten in rekening te brengen tegen mijn laatst geldende uurtarief. 

10.4.          Eventuele kortingen of acties gelden niet automatisch voor toekomstige overeenkomsten en hebben geen terugwerkende kracht.

10.5.          Je kunt geen rechten ontlenen aan tarieven en prijzen uit het verleden.

 

Artikel 11. Betaling

 11.1.          Ik verzend de facturen digitaal (per e-mail). Je gaat ermee akkoord dat je geen papieren factuur ontvangt.

11.2.          In beginsel verlang ik een volledige vooruitbetaling. Ik ben gerechtigd mijn werkzaamheden op te schorten tot het moment dat ik de betaling in goede orde heb ontvangen, zonder dat ik schadeplichtig word jegens jou.

11.3.          De betaling van een factuur dient plaats te vinden binnen veertien (14) dagen na ontvangst van de factuur, tenzij anders is aangegeven op de factuur.

11.4.          Indien je in termijnen betaalt, kunnen er extra kosten verbonden zijn aan termijnbetalingen. Indien je een termijn niet tijdig betaalt, bijvoorbeeld omdat een betaling wordt gestorneerd, worden alle toekomstige termijnen direct opeisbaar en komt de mogelijkheid om in termijnen te betalen te vervallen. Bovendien is artikel 11.7 van de algemene voorwaarden van overeenkomstige toepassing en wordt in ieder geval € 25,- per mislukte incasso in rekening gebracht.

11.5.          Ik ben gerechtigd de nakoming van mijn verplichtingen op te schorten tot het moment dat alle opeisbare vorderingen volledig zijn voldaan.

11.6.          Je bent niet bevoegd tot aftrek, opschorting en/of verrekening van jouw betaling.

11.7.          Indien je de factuur niet tijdig betaalt, ben je van rechtswege (direct) in verzuim en ben je een vertragingsrente verschuldigd gelijk aan de geldende wettelijke rente. Bij niet tijdige betaling komen zowel eventuele buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten geheel voor jouw rekening, met een minimum van € 150,-.

11.8.          Indien een overeenkomst met meerdere opdrachtgevers wordt aangegaan, zijn alle opdrachtgevers hoofdelijk aansprakelijk voor het volledige factuurbedrag, ongeacht op wiens naam de factuur is gesteld.

11.9.          Eventuele bezwaren tegen de factuur schort jouw betalingsverplichting niet op.

11.10.          Je bent altijd gehouden om de afgesproken prijs te betalen, ook wanneer het door jou gewenste resultaat niet wordt behaald.

 

Artikel 12. Intellectueel eigendomsrecht

12.1.          Ik ben en blijf rechthebbende van alle intellectuele eigendomsrechten op alle, adviezen, brochures, offertes, guides, templates, werkboeken, cheat sheets, visualisaties, cursussen, ebooks, teksten, ontwerpen en andere documenten, diensten en/of werken (hierna gezamenlijk te noemen: ‘producten’) die door mij zijn vervaardigd in het kader van de overeenkomst, alles in de ruimste zin van het woord.

12.2.          De producten mag je alleen gebruiken op de wijze en voor de doeleinden die wij vooraf schriftelijk zijn overeengekomen. Indien wij niets hebben afgesproken, mag je de producten alleen gebruiken voor persoonlijke doeleinden.

12.3.          Je bent niet gerechtigd de producten op een andere wijze te gebruiken dan zoals tussen ons is overeengekomen. Het is bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, niet toegestaan de producten te verveelvoudigen, bewerken, verwerken, aan te passen, publiceren, openbaren, verkopen, verstrekken en/of overdragen aan derden, zonder mijn schriftelijke en uitdrukkelijke toestemming.

12.4.          Niet-gebruikte producten, zoals concepten, die uiteindelijk niet worden gebruikt voor het eindresultaat, mag je niet gebruiken en/of delen, en blijven mijn eigendom. 

12.5.          Indien je inbreuk maakt op een intellectueel eigendomsrecht, maak ik aanspraak op een onmiddellijk opeisbare boete ter hoogte van € 10.000,- per gebeurtenis, vermeerderd met € 50,- per dag voor iedere dag dat de overtreding voortduurt. 

12.6.          Indien ik meer schade lijd door de inbreuk, heb ik ook recht om aanvullende schadevergoeding te vorderen.

12.7.          De betaling van een boete en/of schadevergoeding geeft geen recht op verder ongeoorloofd gebruik van de producten.

12.8.          Ik heb, met inachtneming van jouw belangen, het recht om de producten te gebruiken voor eigen promotie- en publiciteitsdoeleinden, bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, publicatie op de website, publicatie in mijn portfolio, publicatie op sociale media en/of te gebruiken voor drukwerk. Indien je hiertegen bezwaar hebt, dien je dit voor het sluiten van de overeenkomst aan mij uitdrukkelijk kenbaar te maken.

 

Artikel 13. Aansprakelijkheid en vrijwaring

13.1.          Ik ben alleen aansprakelijk voor de schade die is ontstaan doordat ik opzettelijk of bewust roekeloos heb gehandeld.

13.2.          Voor de volgende schadeposten en situaties ben ik bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, uitdrukkelijk niet aansprakelijk:

                                   13.2.1.          Indirecte schade, bijvoorbeeld schade aan derden, geleden verlies, gemiste besparingen, gederfde winst;

                                   13.2.2.          Gevolgschade;

                                   13.2.3.          Overschrijden van termijnen en het niet-halen deadlines;

                                   13.2.4.          Resultaten die tegenvallen;

                                   13.2.5.          Verloren gaan van inloggegevens;

                                   13.2.6.          Schade voortvloeiende uit het gebruik van AI;

                                   13.2.7.          Doelstellingen die niet zijn behaald;

                                   13.2.8.          Beslissingen die je hebt genomen naar aanleiding van mijn adviezen;

                                   13.2.9.          Schade veroorzaakt door diensten of software van derden;

                                13.2.10.          Schade veroorzaakt door situaties die buiten mijn bereik liggen, zoals hacks en/of storingen;

                                13.2.11.          Schade, diefstal of verlies aan jouw persoonlijke eigendommen tijdens een live sessie of evenement;

                                13.2.12.          Schade voortvloeiende uit werkzaamheden van de door mij ingeschakelde derden (hiermee sluit ik het bepaalde in artikel 6:76 Burgerlijk Wetboek uit);

                                13.2.13.          Schending van intellectuele eigendomsrechten doordat je of een aan jou gelieerde derde inbreuk pleegt op intellectuele eigendomsrechten van anderen;

                                13.2.14.          Schade ontstaan als gevolg door onjuiste of te late aanlevering van informatie en documenten door of namens jou;

                                13.2.15.          Schade die is ontstaan doordat je onjuiste en/of onvolledige gegevens en/of informatie aan mij hebt verstrekt.

13.3.          Indien ik toch aansprakelijk kan worden gehouden, ben ik alleen aansprakelijk voor directe schade die direct verband houdt met de uitvoering van onze overeenkomst. Onder directe schade wordt verstaan:

                                   13.3.1.          de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van de algemene voorwaarden;

                                   13.3.2.          de eventuele redelijke kosten gemaakt om mijn gebrekkige prestatie aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zover deze aan mij kan worden toegerekend;

                                   13.3.3.          de redelijke kosten gemaakt ter voorkoming of beperking van schade.

13.4.          Mijn aansprakelijkheid is altijd beperkt tot maximaal één (1) keer het factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft, met een maximum van € 1.000,-.

13.5.          Je vrijwaart mij ter zake van alle aanspraken van derden die in verband staan met of voortvloeien uit (zowel direct als indirect) de uitvoering van de overeenkomst.

13.6.          Indien je van mening bent dat sprake is van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst, stel je mij eerst in gebreke met een redelijke termijn om de tekortkoming te herstellen.

13.7.          Een aanspraak van jou jegens mij vervalt door verloop van twaalf (12) maanden nadat de overeenkomst is afgelopen.

13.8.          De aansprakelijkheidsbeperkingen en uitsluitingen uit dit artikel zijn niet van toepassing indien ik opzettelijk of bewust roekeloos heb gehandeld.

 

Artikel 14. Overmacht

14.1.          Een overmachtsituatie is een situatie waarin het voor mij onmogelijk is om de overeenkomst uit te voeren, en deze oorzaak niet aan mij kan worden toegerekend. Onder overmacht wordt bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, verstaan: oorlog, terrorisme, overheidsmaatregelen, extreme verkeersomstandigheden, lichamelijke (blijvende/tijdelijke) beperking, brand, ziekte, uitval van elektriciteit, overlijden, (netwerk)storingen, stakingen, oproer, natuurrampen, epidemieën, pandemieën en overheidsbesluiten. 

14.2.          Als sprake is van een overmachtsituatie, ben ik gerechtigd de overeenkomst te onderbreken, te verplaatsen of te annuleren.

14.3.          Indien de overmachtsituatie dertig (30) dagen heeft geduurd, ben ik gerechtigd de overeenkomst te ontbinden zonder gerechtelijke tussenkomst en zonder voorafgaande ingebrekestelling.

14.4.          Ik ben bij een overmachtsituatie geen (schade)vergoeding verschuldigd.

14.5.          Indien de overeenkomst wordt opgeschort en/of eindigt omdat sprake is van een overmachtsituatie, heb ik recht op betaling van de reeds gewerkte uren, gemaakte onkosten en/of gedane investeringen.

 

Artikel 15.    Klachten

15.1.          Indien je een klacht hebt over mijn werkzaamheden, dien je de klacht binnen veertien (14) dagen na het voorval waar de klacht betrekking op heeft, te mailen naar: coaching@marjoriekevandijk.nl

15.2.          Het is belangrijk dat je de klacht voldoende motiveert, want alleen dan kan ik de klacht in behandeling nemen.

15.3.          Het indienen van een klacht ontheft je niet van jouw verplichting te betalen.

15.4.          Ingediende klachten probeer ik te behandelen binnen vijftien (15) werkdagen. Indien dat niet mogelijk is, laat ik dit binnen de laatstgenoemde termijn aan je weten en stel ik een nieuwe, redelijke termijn vast voor behandeling.

15.5.          Wordt een klacht gegrond verklaard, kan ik de keuze krijgen om het werk te herstellen, vervangen of een terugbetaling te realiseren voor het gegronde deel.

15.6.          Je kan geen rechten ontlenen aan het in behandeling nemen van een klacht.

 

Artikel 16.    Persoonsgegevens

16.1.          Ik verwerk persoonsgegevens in overeenstemming met de toepasselijke privacywetgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

16.2.          Voor meer informatie over hoe ik met persoonsgegevens omga, wordt verwezen naar de privacyverklaring die te raadplegen is via de website.

 

Artikel 17. Geheimhouding

17.1.          Onder vertrouwelijke informatie wordt in dit artikel verstaan: alle informatie die als zodanig als vertrouwelijk is aangemerkt of wanneer het vertrouwelijke karakter voortvloeit uit de aard van de informatie.

17.2.          Wij zijn beide gehouden tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die in het kader van de overeenkomst is verkregen en/of is verstrekt.

17.3.          Indien een van ons op grond van een wettelijke bepaling en/of een rechterlijke uitspraak is gehouden om vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken, is deze partij niet gehouden aan schadevergoeding.

17.4.          Ik ben niet gehouden aan de geheimhoudingsverplichting wanneer ik de vertrouwelijke informatie deel met derden die ik inschakel voor de uitvoering van de overeenkomst, zoals werknemers, adviseurs of zzp’ers.

 

Artikel 18.    Geschillenregeling

18.1.          Op alle rechtsverhoudingen tussen ons is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

18.2.          Voordat wij naar de rechter stappen, zullen wij ons eerst maximaal inspannen om het samen op te lossen.

18.3.          De rechtbank Midden-Nederland is bevoegd om van een eventueel geschil tussen ons kennis te nemen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

 

Deze algemene voorwaarden zijn voor het laatst bijgewerkt op 8 december 2025.